El Departament d’Educació pren mesures unilaterals i actua sense tenir en compte el procés de negociació col•lectiva.
Algunes d’aquestes mesures són:
(Versió PDF d'aquesta pàgina )
- Tancaments d’aules i increment del nombre d’alumnes per aula.
- Suprimir batxillerats d’una línia en centres de zones desafavorides.
- Retalls en les plantilles de professorat i altres professionals en els centres públics i en els serveis educatius, tot i que el nombre d’alumnes està creixent.
- L’eliminació progressiva de les dotacions associades als programes d’innovació educativa amb la reducció d’hores de dedicació dels professionals que donen suport educatiu als centres escolars.
- El Departament triga en cobrir les substitucions que es generen als centres. La cobertura de totes les baixes amb substitucions no es fa des del primer dia
- Nous tipus de contractacions del professorat en precari i sense qualitat (terços de jornada…)
- Disminució dels diners que reben els centres públics per al seu funcionament, per segon any consecutiu.
- Un decret d’autonomia i direcció de centres amb dèficits en la gestió democràtica i participativa i que obre les portes a la desregularització de les condicions laborals del professorat
- Imposició d’un nou calendari escolar, en el qual la inclusió d’una setmana de vacances al mes de febrer o març comporta un canvi molt significatiu en l’organització de la vida familiar. Obrint una bretxa de desigualtat entre l’alumnat. El Departament d’Educació traspassa una responsabilitat que no correspon ni a les AMPAs ni als Ajuntaments, sense un pressupost que garanteixi una oferta educativa alternativa i equivalent per tot l’alumnat de Catalunya.
Estàs d’acord amb la política educativa i les mesures dels actuals responsables del Departament d´Educació?
Tens l’oportunitat de fer-te escoltar. Promou i participa en el referèndum
(Versió PDF d'aquesta pàgina )
1 comentaris:
La idea de fer un referèndum sobre la política educativa del Departament d'Educació em sembla bona. Fer-lo amb la precarietat d'arguments i de documentació i en les condicions en què es proposa crec que és temerària, inconsistent i poc estimulant a nivell de participació.
Entenc que si es proposa un referèndum cal posar sobre la taula la tasca feta, en aquest cas pel Departament d'Educació, amb els aspectes positius i els negatius, amb els encerts i les misèries al capdavall, que segur que hi són. Oferir la informació rellevant i significativa i donar elements de judici a les persones que vulguin dir la seva i manifestar-se al respecte. Amb un redactat de 8 o 10 mesures preses pel Departament, totes negatives com és obvi, no anem enlloc. Això no és un plantejament seriós ni responsable. Amb 4 consignes i prou no es va enlloc. El plantejament de tot plegat és coix, massa feble per engrescar i convèncer "la comunitat educativa".
Milito, des de que vaig començar a treballar ara fa gairebé 28 anys en un sindicat. Amb això vull deixar clar que no passo de res, i que estic preocupat i compromès amb l'educació del meu país. Però de cap de les maneres em sento identificat amb un plantejament de referèndum que no em convenç. Confio que tinguem altres oportunitats en el futur de decidir amb més criteri i coneixement de causa.
Roderic Villalba, mestre
Vilafranca del Penedès, 8-5-2010
Publica un comentari a l'entrada